1 stycznia 2012

Wraz z końcem roku...

Wraz z końcem roku postanowiłyśmy też zakończyć nasz projekt.. Ale najpierw parę słów o projekcie..

Do pomysłu natchnęło nas przeglądanie starych gazet, które kiedyś kupowałyśmy - reporterka chodziła
po Warszawie i wybierała trzy przypadkowe osoby którym robiła zdjęcia i zamieszczała informację gdzie co kupiły. Bardzo często spotykałyśmy się z opiniami, że Jastrzębie-Zdrój jest bardzo nietolerancyjnym miejscem, więc dla zabicia nudy i próby zmieniania trochę nastawienia mieszkańców naszego miasta postanowiłyśmy zreformować tamten pomysł tworząc projekt "Moda z Jastrzębskich ulic". Ale później nasza wizja troszeczkę się zmieniła - postawiłyśmy pokazywać ludzi, którzy będą przedstawicielami jakiś subkultur albo po prostu (co dla nas najważniejsze) będą się wyróżniać z tłumu. I znalazłyśmy 24 takie osoby, którym serdecznie chciałybyśmy podziękować:
-Agata Chmiel
-Kasia Chrostowska
-Zośka Duńska
-Mania
-Laurena
-Karolina Jędrzejewska
-Kamila Sitarska
-Katechan (Kasia Niedziołko)
-Ania Lazar
-Alicja Patyk
-Blady (Piotr Maciejowski)
-Daniel Ishida
-Mateusz Koszut
-Chibi (Beata Niedziołko)
-Laura Rusek
-Laura Bugajewska
-Kasia Sajkiewicz
-Paulina Brudny
-Patrycja Bugajewska
-Bartłomiej Michalczyk
-Ola Rzepka
-Marcelina Moczała
-Martyna Trojan

Są to ludzie, bez których nasz projekt by się nie odbył. Są to nasi BOHATEROWIE, którzy też w wielkim stopniu przyczynili się do naszej próby - próby zmiany nastawienia mieszkańców naszego miasta. Chciałyśmy spróbować nauczyć ludzi tolerancji, pokazać, że ktoś, kto ubiera się inaczej nie jest gorszym człowiekiem. Więc prosimy Was wszystkich przestańmy się nienawidzić, podcinać sobie skrzydła i krytykować tylko dlatego, że ktoś ubiera się inaczej. Pozwólmy ludziom wyrażać się po przez to co mają na sobie. Zacznijmy
szanować każdego człowieka i traktować się nawzajem tak jak sami byśmy chcieli byś traktowani.


Projekt "Moda z Jastrzębskich ulic" w liczbach
liczba bohaterów-  24
liczba komentarzy - 1041
liczba wyświetleń- 25485
liczba otrzymanych emaili - około 260
liczba pytań na jakie odpowiedziałyśmy - 452


Na koniec postawiłyśmy również umieścić wypowiedzi dwóch naszych bohaterów na temat projektu jak i tolerancji:

Paulina Brudny - Zdecydowałam się na udział w projekcie właśnie dlatego, że według mnie dzięki niemu ludzie patrzą na bohaterów z innej strony - nie tylko jako kolejnego człowieka, którego mijają na ulicy, ale jako osobę z własną opinią, inteligencją, której sposób ubierania może wiele powiedzieć o jej osobowości. Nie jestem może szczególnie oryginalną osobą, ale były takie w projekcie i cieszy mnie to, że oglądający mogli zobaczyć kawałek ich wnętrza, a nie tylko oceniać po powierzchowności. To uczy tolerancji - pokazuje, że wygląd to nie wszystko. A tolerancja jest bardzo ważna, bo pozwala każdemu z nas żyć tak, jak nam się podoba, nie bać się być sobą, mówić co myśleć, wierzyć w to co się chce. Niektórzy moi znajomi twierdzą, że gdyby na świecie było tak jak ja bym chciała (czyli totalna samowolka dla każdego :)), to panowałby straszny chaos.A  ja bym wolała taki chaos niż życie według narzuconego szablonu! Pozdrawiam wszystkich tolerancyjnych, a w szczególności Adę i Viktorię, bo miały taki super pomysł na projekt.

Patrycja Bugajewska - Zostałam poproszona, aby napisać co sądzę o tolerancji wśród ludzi.
Co sądzę? Prawie jej nie ma. To według mnie tragedia, kim się staliśmy, będąc tak zamkniętymi  na style inych. Czy będąc metalem, możesz zrzędzić, że ktoś wybrał bycie scene? Czy będąc "zwykłym" człowiekiem, nie należącym do żadnej subkultury, możesz zrzędzić że ktoś do niej należy? To nie jest nasza decyzja, tylko każdego z osobna i nie powinniśmy tego krytykować. Być może sami traficie w takie towarzystwo, które wcześniej uznawaliście za szumowiny, bo ubiera sie tak a tak. Moim zdaniem, każdy powinien się ograniczyć co do kwestii krytykowania po ubiorze i stylu bycia, ponieważ w wielu przypadkach stwarza to zagrożenie i nie, to nie żaden wymysł. Nawet noszenie gorsetu czy jakiegokolwiek minimalnego makijażu przez chłopaków może spowodować tragedię, bo kogoś nie nauczono, co to tolerancja. Tak więc ja, jako goth, naprawdę z całego serca proszę- nie krytykujcie innych, a spójrzcie na siebie, bo czasami warto.

Zośka Duńska - Co mogę wam powiedzieć o projekcie.. no przede wszystkim podziękuje, bo dzięki niemu rozdałam w szkole cztery autografy! A tak serio to dziękuję też za to że może choć jedna osoba przekonała się do tego że nie warto oceniać ludzi po wyglądzie, że to że ktoś ubiera się inaczej nie znaczy że powinno się go bić, wyzywać i męczyć psychicznie.. Mam wielu znajomych którzy musieli zmienić styl ubierania się właśnie przez takie nietolerancyjne społeczeństwo. Ludzie, miasto ani państwo nie chce walczyć z nietolerancją bo chyba nie widzą problemu więc bardzo wam dziewczyny dziękuje za to, że chociaż wy próbujecie. Może w końcu się uda?


I najważniejsze - życzenia z okazji nowego roku! Chciałybyśmy każdemu z was życzyć szczęśliwego, pełnego przygód i niezapomnianych chwil nowego roku. Ale przede wszystkim życzymy byście nigdy się nie poddawali, zawsze walczyli o swoje marzenia i nigdy nie pozwolili nikomu zburzyć waszego szczęścia. Szczęśliwego nowego roku!


Bardzo serdecznie dziękujemy każdej osobie, które odwiedziła naszego bloga, która zadała pytanie, która wyraziła własne zdanie w komentarzu, która po prostu była. Dziękujemy.

33 komentarze:

  1. Gratuluje starego projektu.Jakie macie plany na nowy rok 2012

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda,że zakańczacie projekt, smutne, bardzo lubiłam tutaj wchodzić i bardzo Was lubiłam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziewczyny! Może jakaś druga część? Tak koniec i już?! Świetnie z Wami jest!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jezus jaki koniec? :OOOOOO Ale patrzcie jak duże zainteresowanie wzbudziłyście, no no.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojj nie kończcie :( albo zróbcie jakiś fajny, nowy projekt ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję ... Nie myślałam bo się nie nadaję :D

    Macie świetny blog...i bardzo ciekawy ten projekt ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. Ej, nie dodało mojego komentarza który wstawiłam zaraz po dodaniu posta. ; <

    I co teraz z blogiem?

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam z tamtej kolekcji właśnie ta kolie i sukienkę : P Cała kolekcja jest dość kontrowersyjna ale ja ją uwielbiam za kolory, za to, że cała sie błyszczy i jest taka pozytywna mimo, że niektorzy uważają, że to zwykły kicz.

    Ej nie kończcie tego projektu, wydaje mi się, że zrobiłyście coś fajnego bo wyłapywałyście ludzi nie tylko w jednym stylu tak jak to teraz robi większość osób zajmująca się street fashion, nie było samego vintage ale własnie tak jak napisałyscie rozne subkultury i przedsawicie roznych stylow : ) ja bym na waszym miejscu kontynuowała : )

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo często wchodziłam na waszego bloga oczekując nowości, bohaterów, ciekawych wywiadów i teraz tak nagle koniec? Nie kończcie tego, no proszę was.. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. to koniec? łeeee :( a ja tak lubiłam czytać i oglądać tych wszystkich ciekawych ludzi! mam nadzieję, że to nie jest ostateczna decyzja :P

    OdpowiedzUsuń
  11. ŚWIETNY PROJEKT! GRATULUJĘ KAŻDEGO BOHATERA I SAMEGO POMYSŁU! NIECH CAŁA POLSKA SIĘ DOWIE, ŻE NASTOLATKI W NASZYM MIEŚCIE NIE SĄ TYLKO GŁUPIMI BLACHARAMI DAJĄCYMI DUPY ZA PUSZKĘ PIWA ALE I MAJĄ WYOBRAŹNIĘ I DZIAŁAJĄ.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten projekt. Byłam z wami od początku i jakoś teraz tak smutno..

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię wasz projekt i chyba nie tylko ja więc bardzo szkoda że kończycie..:( ale czytałam gdzieś że może powrócicie także super by było :) Wiem że od pytań macie formspinga więc zaraz tam zerknę bo chce się dowiedzieć paru rzeczy:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli wy kończycie z blogiem to ja kończe ze sobą hehe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Trudno, to wasza decyzja ale jeśli zaczniecie dalej go prowadzić to ja nadal będę go odwiedzać. Projekt i samo przesłanie projektu było super!:) Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  16. naprawdę podziwiam projekt , bardzo bardzo fajnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. może troszeczkę, ale to tylko kilka sekund ; D

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję bardzo, i szkoda, że już kończycie ; (

    OdpowiedzUsuń
  19. no i co teraz? kończycie z Blogowaniem? - nieee! :(
    jest strasznie pozytywna - że aż mi wszystkie troski przechodzą od razu! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. szkoda, że skończyłyście ten projekt. miałyście świetny pomysł i pokazałyście, że moda to nie tylko to, co widzimy w gazetach :)

    OdpowiedzUsuń
  21. A pomysł na naukę j. japońskiego stworzył się wtedy gdy zaczęłam interesować się krajami azjatyckimi a w większym stopniu Japonią.Zaczęłam oglądać filmy w których mówią po japońsku i sama zapragnęłam się nauczyć chociaż podstaw.
    --
    Szkoda,że już kończycie :( Ale w każdym bądź razie gratuluję statystyk . :*

    OdpowiedzUsuń
  22. O nie już kończycie? :(
    to straszne! ;/
    Wasz blog był moim ulubionym blogiem! :)
    Szkoda, że kończycie. ;(



    Gratulacje tylu osiągnięć! ;*

    OdpowiedzUsuń
  23. szkoda, że chcecie już z tym skończyć.. myślę, że wiele osób chciałoby dalej wchodzić na tego bloga i patrzeć na to co robicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jejku, jaka szkoda, że kończycie ;cc Jest to tak ciekawy blog ...

    OdpowiedzUsuń
  25. To niesamowite że zakończyłyście projekt, nic nie dodajacie A LICZBA WYŚWIETLEŃ WAM ROŚNIE! Od zakończenia wzrosła o prawie 3 tysiące, widzicie to? Ludzie ciągle tutaj wchodzą, ciągle chcą byście prowadziły bloga!

    OdpowiedzUsuń
  26. świetnie. Mam nadzieję, że wpadniesz.

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie mogę zrozumieć wiele, ale zawsze jestem zadowolony z jego wizyty w blogu! Pocałunki.

    OdpowiedzUsuń
  28. Coś tu cicho jakoś macie ;)...

    OdpowiedzUsuń
  29. Kiedy może coś nowego?:) Czekamy..

    OdpowiedzUsuń